15-07-2015 - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Project Injera - WaarBenJij.nu 15-07-2015 - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Project Injera - WaarBenJij.nu

15-07-2015

Door: Karin en Hester

Blijf op de hoogte en volg Project Injera

15 Juli 2015 | Ethiopië, Addis Abeba

Vandaag zou dan de eerste echte werkdag zijn. Helaas is de container met belangrijke onderdelen nog niet tot onze beschikking. Vanochtend hebben we de bakkerij helemaal geveegd. We kregen hulp van een groep mensen van stichting SMILE die doof zijn. Zij helpen mee met het opzetten van de bakkerij en gaan hier later ook gebruik van maken. Ook hebben we van hen gebarentaal geleerd, we kennen nu al 1 zin uit ons hoofd.

's middags is een deel van de groep naar de Entoto berg geweest. Flinke haarspeldbochten en voor ons gevoel stijl omhoog. Maar het uitzicht is super! Eenmaal bovengekomen was de bedoeling om een kerkje te bezoeken. Dit is helaas niet gelukt omdat onze onderhandelingsvaardigheden nog enige verbetering nodig hadden.

De corvee groep ging vandaag niet naar de bakkerij en de Entono berg. Zij hebben het hele guesthouse schoongemaakt. In de ochtend gingen we met wat kinderen uit de buurt voor spelen. Vooraf waren er amper kinderen op straat, maar de hele buurt verzamelde zich toen wij kwamen. Het viel op dat de kinderen veel meer buiten zijn en contacten met elkaar leggen dan in Nederland. De kinderen hebben hier bijna niks dus verzinnen erg oginele dingen om zich te vermaken. 1 van die ideeen was om met een ijzerdraadje een band te laten draaien. Dit leek heel erg gemakkelijk, maar was veel moeilijker dan verwacht!!
De kinderen waren erg enthousiast en leerde ons ook nog een lied aan in hun taal.
Toen we vervolgens naar de supermarkt reden was er ook nog een jongetje die met gebarentaal aan mij vroeg of we bleven. Dat was erg schattig.

Voor een korte time-lapse van het spelen met de lokale kinderen klik op de volgende link: http://youtu.be/kc3P8uGV_6Y

• 15 Juli 2015 - 18:39

Paulien Steenbruggen:

En weer een leuk verslag van de dag. Leuk om zo op de hoogte te worden gehouden. Dikke knuf voor Hester.
    Op naar de volgende dag. Groetjes uit Zwolle.

• 15 Juli 2015 - 21:41

Hans Tissink:

Fijn om elke dag iets van jullie te horen, Injera. Ethiopië is echt een andere wereld. Bijzonder dat de kinderen zo snel contact maken en vindingrijk zijn. En ja, de tegenslagen horen er ook bij. Succes verder. Groetjes van Hans, Irma, Evianne en Lebo op vakantie in Kroatië

• 15 Juli 2015 - 21:47

Fam Koolaard:

Leuk om jullie belevenissen te lezen. Ook leuke foto's. Geniet van jullie bijzondere tijd daar. Groetjes

• 15 Juli 2015 - 22:46

Henk Tienstra:

Succes daar en veel plezier.

• 15 Juli 2015 - 23:23

A. Boerman:

Heel goed wat jullie (gaan) doen, toch een kritische vraag.
    Kan iemand mij duidelijk maken waarom een groep uit Holland de bakkerij moet schoonmaken?
    Zie dit niet als kritiek, eerder als een hint om na te gaan waarom jullie daar zijn en wat je positie is.
    fijne en nuttige tijd daar en hopelijk komt de container snel.
    A. Boerman

• 16 Juli 2015 - 12:37

Marieke Van Nes:

Hi allemaal! En de container al aangekomen? Succes weer vandaag! Het word vast een mooie dag!

• 17 Juli 2015 - 20:52

Anneke Houdijk:

Hoi elly sjef en linda. Hoop dat jullie t naar je zin hebben.veel plezier. Maak er wat moois van