17-07-2015 - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Project Injera - WaarBenJij.nu 17-07-2015 - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Project Injera - WaarBenJij.nu

17-07-2015

Blijf op de hoogte en volg Project Injera

17 Juli 2015 | Ethiopië, Addis Abeba

Selam, thuisblijvers!

Met trillende handjes en een hongerige buik schrijf ik deze blog. We zijn namelijk nét terug van een intensieve werkdag en hebben nu een klein momentje van rust voordat we straks ergens iets gaan eten. Dat kleine momentje van rust had ik gráág gebruikt om me te wassen of te douchen, maar helaas: er is geen water momenteel. Welkom in Ethiopië!

Vanochtend gingen de eerste fanatiekelingen al vroeg op pad. Er moesten namelijk materialen worden afgeleverd bij de bouwplaats. Het groepje zou niet al te lang weg zijn, maar dat liep even iets anders. Alles loopt hier altijd even iets anders, haha. Want wat was nou het geval? Het busje was helemaal volgeladen met balken en planken. Toen de chauffeur enthousiast een heuveltje af wilde rijden, schoof het hele spul naar voren, bats, tegen de voorruit heen. Oeps! Carglass repareert, toch? Toch?!

Afijn, iets later dan gepland arriveerden we op de bouwplaats en kon het harde werken beginnen. De schildergroep van gisteren ging verder met schilderen en heeft alle muren nu voorzien van een fancy grijs en blauw kleurtje, Sander en Marc timmerden 'even' het framewerk voor de tussenmuur in elkaar, en Jelle, Joël en ik moesten op de knietjes en hebben de hele middag gebeiteld om de vloer zo strak mogelijk te krijgen. Ik kan u allen garanderen: ik heb spierpijn. Heel veel spierpijn. Maar oh, wat was het heerlijk om zo goed bezig te zijn!

We waren vandaag trouwens met een relatief klein cluppie op de bouwplaats. Afgezien van de corvee-mensen, hadden we namelijk ook een aantal zieken. Diarree, olé, olé, olé! Meegaan was in hun geval gewoon geen optie, want vandaag hadden we helemaal geen sanitaire voorzieningen daar, ook niet van de beste man die zijn huisje verder alle dagen aan ons beschikbaar stelt. Echter, er is nu dus geen water in het Guesthouse, dus wc's kunnen ook niet worden doorgetrokken. Wat dat betreft een even ongemakkelijke situatie dus. Ik zal u de verdere details besparen. Een lichtpuntje om mee af te sluiten: een dag rust heeft de meeste zieken goed gedaan. Hopelijk voelt iedereen zich morgen dus weer helemaal alive and kicking!

Lieve groetjes,

Irene

• 17 Juli 2015 - 21:35

Alice Groenink:

Olé olé olé, leve de wc! Is jouw buik nog oké Irene? Wat een mooi verhaal weer. Hopenlijk hebben jullie snel weer water om de boel weer op te frissen. Beterschap met de zieken en veel succes morgen maar weer. Nieuwe dag, nieuwe kansen. Een lieve groet en een dikke knuffel.

• 17 Juli 2015 - 21:47

Irma:

Oeps, 'out of water', vertraging doordat lading planken door voorruit busje vliegt en dan nog enkele diarree-patiënten en toch ook nog héél hard gewerkt door de fitte groepsleden. Wat een spirit. Je ziet 't opknappen, 't wordt mooi. Sterkte voor de zieken! Hopelijk knappen jullie gauw op en blijft de rest gezond! Groet, Irma

• 17 Juli 2015 - 21:59

Thijmen:

Bedankt voor jullie mooie en duidelijke verslagen. Dat geeft een heel mooi beeld van waar jullie mee bezig zijn. Super goed van jullie en de mensen daar zullen er zeker blij mee zijn. Je doet het echt ergens voor en je krijgt er een hele mooie ervaring voor terug. Veel succes de komende dagen met het bereiken van jullie wensen. Groeten vanuit Ugchelen van Henriet en Thijmen Laan

• 17 Juli 2015 - 22:56

Jarine:

That's the spirit! Hard werken loont! Echt super gaaf dat jullie dit doen en dat jullie zo veel doorzettingsvermogen hebben, wauw! Jullie mogen trots zijn op jezelf :) Ik hoop voor de zieken dat jullie snel opknappen en weer mee kunnen helpen aan dit gave project. Iedereen alvast heel veel succes morgen!
    Groetjed Jarine

• 18 Juli 2015 - 01:32

Betsie Stellema:

Harde werkers, geweldig dat jullie ondanks all super doorgaan!!
    ja..zo'n toilet is minder,....en de " roemenie gangers" een flash back?:-)
    Beterschap voor de zieken,..hopelijk zijn jullie gauw weer op de been!!
    succes met zn allen!
    goed weekend
    liefs Fetze en Betsie

• 18 Juli 2015 - 09:00

Yvanka:

Op mijn spreukenkalender:
    Als je iets goeds ziet, geef dan een compliment. Als je iets fouts ziet, bied dan je hulp aan.
    (Nelson Mandela)
    Goed bezig Injeranen!