Grote stappen ... - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Project Injera - WaarBenJij.nu Grote stappen ... - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Project Injera - WaarBenJij.nu

Grote stappen ...

Door: The professional idiots

Blijf op de hoogte en volg Project Injera

23 Juli 2015 | Ethiopië, Addis Abeba

Selam thuisblijvers,

Gisteren op de valreep van de werkdag werden er gelukkig nog platen 12 mm (beter gezegd: gemiddeld 12 mm) Multiplex geleverd. Ook al was het aan het einde van de werkdag, het hele bouwteam stond te popelen om zijn/haar handen meteen vuil te maken. Hierdoor leek het af ten toe alsof kwantiteit boven kwaliteit werd verkozen bij de aspirant klussers. Gelukkig hadden we bij terugkomst nog voldoende energie over voor een potje surprise Bingo. Of dit spel helemaal eerlijk gespeeld werd is tot nog toe niet helemaal bekend. De prijzen vielen wel heel erg in de smaak, soms werd er al gelijk gedeeld of van genoten. Dus Linda en Niek, bedankt voor de mooie avondvulling.

De sfeer in de groep is erg goed, en om dit te blijven voeden is er een nieuwe wisseltroffee in het leven geroepen: De Goed Gemutst Muts. Kirsten heeft de dubieuze eer om deze als eerste te mogen ontvangen, maar wel om de goede redenen. Het helpen met broodjes smeren voor de lunch van Ramon heeft de doorslag gegeven. Er is maar 1 voorwaarde aan deze troffee: zij wordt de hele dag gedragen. We zijn benieuwd aan wie Kirsten de Goed Gemutst Muts morgenochtend gaat doorgeven ...

Vandaag gingen we vol energie aan de slag, aangezien we nu voldoende materialen om handen hadden om eens flink aan de bak te gaan. Na een briefing op de bouwplaats, was het bij iedereen bekend voor welke taken hij/zij verantwoordelijk was. Dit liep allemaal zo gesmeerd dat we geen kind aan ze hadden. Nooit geweten dat we zoveel schilder-, zaag-, schroef- en freestalenten in de groep hadden.

Er lag een mooie klus op ons te wachten voor vandaag: een deel van de tussenmuur die we hebben geplaatst voorzien van mooie 60x60 cm mulitplex platen. Dit ging letterlijk als een treintje. Het resultaat is echt supermooi geworden. We zullen eventjes een foto uploaden.

Ondanks dat Addis je niet het gevoel geeft dat het een onveilige stad is, en je er gemakkelijk als buitenlander rond kan lopen, hebben Elly, Karin, Elbeth en Sjef vandaag wel een vervelend akkefietje meegemaakt. Op straat werden ze lastig gevallen door een tweetal vervelende Ethiopische jongeren. Na herhaaldelijk vriendelijk vragen of ze zouden willen stoppen met hun irritant handtastelijk gedrag, besloot Sjef maar even zijn stem te verheffen. Het gevolg: alle omstanders hebben geholpen om deze twee individuen weg te jagen. Daar zouden we in Nederland ook eens een voorbeeld aan moeten nemen. Dus maar goed dat we vooraf afgesproken hebben om niet alleen de straat op te gaan. Ondanks dat de wens er wel eens is om wat zelfstandigs te ondernemen.

Met vermoeide voeten, stof in de ogen en uitlaatgassen in onze longen nemen, wensen wij jullie allemaal nog een hele fijne avond. Wij maken ons op voor een mooie klusdag morgen.

Vriendelijke groet,
Marc en Sander

• 23 Juli 2015 - 20:08

Marieke Van Nes:

Go Pappie! Beter verlopen dus dan die keer in Frankrijk toen je werd gezakkerold in de Metro haha!

• 23 Juli 2015 - 20:18

Alice Groenink:

Selam beste klussers, ja ja, daar ben ik weer. Heb weer een leuk stukje gelezen en heb de indruk dat de klussende klussers steeds handiger worden. Mochten we nog eens een verbouwinkje overwegen.....dan zijn er genoeg klussers voorhanden. ;-) Leuke vinding van die muts. En Sjef, ik heb je nog nooit je stem horen verheffen. Goed dat je dat in dit geval hebt gedaan. Het helpt toch soms om dat te doen.:-) Ik wens jullie nog een heel goede nacht met de vermoeide voetjes en heel veel klusplezier weer morgen. Ciao.

• 23 Juli 2015 - 20:25

Thijmen:

Jaja. Soms zit het gewoon mee. Platen schroeven, spelletjes doen of etiopier de schrik aan jagen, het lukt jullie allemaal met de goesting die jullie hebben. Wij duimen voor jullie op ik denk de laatste week. Zet en op het gaat echt lukken. Net als de tour de France: Morgen weer een dag.

• 23 Juli 2015 - 20:30

Andre:

Salam klusteam en corveeteam,
    Wederom weer leuk om te lezen welke vorderingen en avonturen jullie beleven. Mooi dat er zulke vorderingen worden gemaakt. Heel veel succes uit oostenrijk gewenst.

Grt andre

• 23 Juli 2015 - 20:37

Nienke:

Net even live jullie onderkomen mogen bewonderen. Erg leuk om wat gezichten voorbij te zien komen. Zo te zien voelen jullie je er al aardig thuis

• 23 Juli 2015 - 20:43

Betsie Stellema:

Ha lieve klussers,

T is weer smullen van jullie verhaal!
    Julie zijn harde werkers!, petje af!
    Misschien een lekker voetbadje voor de vermoeide voetjes,...met een massage erbij..Kunnen jullie er morgen weer fit tegen an.
    Maar het water zal wel schaars zijn, dus....of net als vroeger, allemaal int zelfde badje :-))

Leuk idee van de muts!Werkt altijd aanstekelijk..
    Nou heeel veeel sssucces weer morgen!!
    groetjes,
    Fetze en Betsie

• 23 Juli 2015 - 20:50

Elma En Rachelle:

Selam harde werkers!

Elke avond lezen we met plezier jullie blog! Ook vanavond weer! Fijn dat jullie zo hard aan de slag konden vandaag en dat het goed verloopt! Het ziet er erg mooi uit op de foto's! Goed bezig toppers!
    Veel succes voor morgen toegewenst (en de rest van de week natuurlijk), maak er wat moois van!

Groetjes uit Engeland en een dikke kus voor jou Tom!

Elma en Rachelle

• 23 Juli 2015 - 21:09

Irma Smits:

Succes gewenst goed gemutste mutsen en gekke bekken morgen! Wat een vrolijkheid! Heeelijk om te lezen dat jullie met veel plezier flink a d slag konden vandaag. Werkse morgen en be safe together! Fijn die hulp vd omstanders! Groet v d rest v Joëls famile, Irma

• 23 Juli 2015 - 21:19

Betsie Stellema:

Heeerlijk die foto's....wat een knappe koppen allemaal!
    Het eind resultaat lukt mij niet om het voor de dag te krijgen:-)), ligt vast aan deze computer?!
    Succes!

• 23 Juli 2015 - 21:21

Carine:

Hallo harde werkers,

Tijdens de dagelijkse avondwandeling langs het strand jullie verhaal weer gelezen.
    Leuk dat er talenten naar boven komen die verrassend zijn, van het klussen tot het regelen van frites en het organiseren van de bingo!

Zou zeggen, "wie de muts past ..."!!

En Marc, Boris is nog steeds druk met het bezoeken van de strandtenten, hij heeft 2 nieuwen ontdekt, dus je raadt het al, er was geen ontkomen aan ... op naar de koekjes van bij de koffie.

Voor morgen weer een goeie en gezellige klusdag gewenst en tot de blog van morgen.

Doei, Carine

• 23 Juli 2015 - 21:48

Paulien Steenbruggen:

Hoi Hester en alle anderen,
    Weer bedankt voor jullie verslag. Altijd weer leuk om te lezen. Wij hebben vandaag de Tour live gezien
    5 uur van te voren startklaar. En net als bij jullie: geduld is een schone zaak. En dus beloond.
    heel veel succes met zijn allen. En ook veel plezier!!!!!
    Groetjes uit de Franse Alpen. Alfons Esmee en Paulien.

• 23 Juli 2015 - 23:02

Jurren & Janette:

Ha klussers en mutsjes! ;)

Wat lezen we elke avond weer mooie berichten van harde werkers.
    Fijn dat er nu voldoende bouwmateriaal voorhanden is!

Take care en succes nog even daar!

Een extra groetje voor Marjet en Sander ;)

JJJ

• 24 Juli 2015 - 07:32

Gom:

leuke en gezellige verslagen allemaal. Geeft een goed beeld van waar jullie allemaal lmee bezig zijn en wat jullie zoal meemaken aan leuke en minder leuke dingen. Wil het "echte" werk vlotten? Sjef ik had dat stem verheffen van jou weleens mee willen maken.... Na 56 jaar weet ik nog steeds niet hoe dat klinkt en er uitziet.....

Hoop dat alle diarrhee problemen voorbij zijn en de wc is schitterend!

• 24 Juli 2015 - 11:50

Roline Kranenborg:

Hallo bouwvakkers!

Dat klinkt weer als een hele goede klusdag! Ik kan niet wachten om Jelle weer in mijn armen te sluiten en vervolgens aan één van de klussen thuis te zetten. Waar deze mooie reis al niet goed voor kan zijn. Krijg ik eindelijk een klusser in ons huishouden ;-)
    Zonder gekheid: fantastisch wat jullie allemaal (mee)maken, doen en ervaren.

Bijna weekend en op naar het volgende avontuur. Veel plezier met z'n allen!
    Groet, Roline

• 24 Juli 2015 - 13:59

Opa - Oma:

Hallo Hester,wat is het mooi om"Waar ben je nu"te kunnen lezen.

We begrijpen dat het je goed gaat.

Liefs uit Wijhe.

• 24 Juli 2015 - 19:52

Anneke Houdijk:

Hallo allemaal maar vooral linda sjef en elly,
    Lees met plezier julie belevenissen hoop dat jullie nog een eind komen met het klussen en dat het eindresultaat jullie tevreden stemt.
    Zit elly nog niet in een blijf van mijnlijf huis?
    En de hoofdprijs vd bingo wie had het??elly ?nog een week te gaan en dan weer naar huis.werk ze en succes.anneke

• 26 Juli 2015 - 15:39

Corrie Hultink:

Lieve mensen!

Ik vind het zo fantastisch wat jullie allemaal doen,en nog gaan doen!

Er zijn toch nog ontzettend veel lieve vrijwilligers die wat over hebben voor een ander!

Nou ja lief,ha,ha maar wel goede vrijwilligers.

Een hartelijke groet van mij,en zeker een groet en knuffel voor Tom en Niek Stellema.

mijn allerliefste buurjongens.