18-7-2015 - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Project Injera - WaarBenJij.nu 18-7-2015 - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Project Injera - WaarBenJij.nu

18-7-2015

Door: Joël en Tom

Blijf op de hoogte en volg Project Injera

18 Juli 2015 | Ethiopië, Addis Abeba

Selam!

Vandaag weer een goede klusdag gehad, en progressie geboekt. In de foto is goed te zien dat er naast het muurtje van gister nu nog een muurtje is geplaatst met een extra brede deur voor eventuele rolstoelgangers. Naast het bouwen van muurtjes zijn we ook weer bezig geweest met het beitelen van de grond en het schuren en verven van de deuren en raamkozijnen. We hebben gekozen voor een mooi rood tintje. Tom en Ramon die vandaag corvee hadden brachten later nog wat benodigde planken en moesten de chauffeur zelf de weg wijzen, wat opzich zelf ook nog wel een avontuurtje was! Bij het tweede ritje kwam naar voren dat Ethiopiërs hardleers zijn. De houten platen gleden na driehonderd meter al van het dak af! Gelukkig was er deze keer nauwelijks schade omdat de platen er aan de achterkant afvielen. 1 Plaat is wel kapot gegaan.
Voor de corvee ploeg was het een lastige/rustige dag, omdat vanaf negen uur tot twaalf uur er geen water beschikbaar was en er dus niet schoongemaakt kon worden. Desondanks hebben we het aardig schoon gekregen door het nodige te vegen. In de middag zijn Karin, Elbeth en Ramon naar een markt gegaan vol met kleding, riemen etc. Daar hebben ze boodschappen gedaan en voorbereiding getroffen voor ons uitje dit weekend naar Awassa. Daarom zijn we vanochtend gestart met het slikken van malariapillen.
In Awassa gaan we een nijlpaardenmeer bezoeken en aapjes kijken. Het is tot nog toe onbekend of we daar een blog kunnen schrijven, maar waarschijnlijk niet. In dat geval horen jullie maandag weer van ons.
In een foto die hierbij zit is ook het verschil te zien tussen de waarde van euro's en birr's. Een Super groot verschil dus!
Bij het schrijven van deze blog hadden we een knipperlichtshow, dat is ook Ethiopië. Wat ook Ethiopiaans is, is een bus vol proppen met mensen, dat hebben we gister na het dineren in het chique restaurant Lucy en het zingen van een aantal liedjes, zoals ' Tante uit Marokko','Zeppelin' en 'Het is een nacht' gingen we met z'n 17'en in een busje van 9 personen.

Ciao Joël en Tom

• 18 Juli 2015 - 20:42

Alicegroenink:

Wat een leuk verslag weer. Fijn dat er weer goed geklust kon worden. Enne...is er dus nog wel weer water geweest om de resten van de buikgriep weg te spoelen? ;-) Hopenlijk hebben jullie een heel mooi weekend bij de nijlpaarden en kunnen jullie maandag weer fris en fruitig aan de slag. Veel plezier en tot maandag. Liefs voor de laatste keer uit Ermelo.

• 18 Juli 2015 - 20:58

Thijmen:

Zeker na zo'n intensieve week een heel mooi weekend voor jullie allemaal gewenst. Alleen het er al zijn en daarnaast ook nog klussen lijkt normaal, maar is gewoon super geweldig. Dat je dat doet voor een ander in deze grote wereld is heel mooi. Koester dat maar, want het is buitengewoon. Een heel mooi weekend en laad je op voor de tweede week in het project. Succes.

• 18 Juli 2015 - 23:18

Hans:

Sjaloom, harde werkers. Gelukkig hebben jullie de handen uit de mouwen kunnen steken. Zo' n nieuwe muur geeft vast voldoening. Gaan jullie nog door voor het wereldrecord? Er kunnen best veel mensen in zo'n busje, als sardientjes in een blik en makke schapen in een hok. Op dus naar de nijlpaarden, wees voorzichtig, want die beesten hebben soms ook trek en gedragen zich anders dan in restaurant Lucy. Good luck, en blijf maar veel zingen! Groetjes van het thuisfront

• 19 Juli 2015 - 11:03

Betsie:

Ha lieve mensen,
    Tis zo leuk om jullie verslagen te lezen, nu ook weer , wat een belevenissen...
    Jullie hebben weer veel gedaan...ziet er heel fris en mooi uit zo met die kleuren!
    Ik sluit me bij Alice aan, hopelijk wel voldoende water gehad voor de toiletten.
    Veel plezier bij de nijlpaarden. wat een ervaring!!
    Jullie zullen er nu wel zijn, er komen vast mooie foto's!
    Hopelijk met een dag rust is iedereen weer fit, en kunnen jullie de komende week weer fris aan de slag!
    Geniet en succes met t klussen de komende week!
    groetjes,
    Fetze en Betsie

• 20 Juli 2015 - 12:56

Anneke Houdijk:

Hoi linda rullens.
    Hoe gaat het bij jullie? Druk wrs zo te zien heb je het goed naar je zin..op de foto.hoop dat je een leuke groep mensen om je heen hebt.
    Nog nijlpaarden gezien?komt de container al.
    Heel veel succes met klussen. Ben je nog een leuk ventje tegengekomen.altijd makkelijk voor 5 december.of misschien een andere?gr aan sjef en elly

• 21 Juli 2015 - 15:30

Irma Smits: